Tuesday, 16 June 2009

Jill Stuart Jelly Eye Color N in 08 Crystal Sky


6月5日にジルスチュアートのサマーコレクションが発売になり、ジェリーアイカラーNの10色が新しく出ました。自分はジルのサマーキャペンのためにモデルが使っているパープルのジェリーアイカラーの08 クリスタルスカイを買いました。ジェリーのシャドウはとても「ジェリー」っぽくて、みずみずしいです。アイシャドウとして使ってもいいですし、他のシャドウのベースとしても使えます。クリスタルスカイはかなり発色が良いので、そんなに使わなくてもいいですし、色の強弱をジェリーの使う量によってコントロールできます。シャドウはすぐに乾きますのでメイクしやすいです。ジェリーに入っているピュアクリスタルパウダーはキラキラがとても多く、クリスタルスカイには白い輝きと紫の輝きがあるので、その時々でジェリーの色が変化して見えます。自然光の下ではシャドウがもっとモデルと同じ感じのパープル系になり、屋内ではもっと濃い紫っぽいグレーな感じがします。ジェリーは薔薇の香りがしますが、全く目をヒリヒリさせませんでした。クリスタルスカイは初めてのジルのジェリーアイカラーでしたが非常に満足できたので、他の色も使ってみたいと思います。税込2,310円でデパートのコスメブランドのクリームシャドウとしては結構普通の値段です。

On June 5th, Jill Stuart Cosmetics released its 2009 Summer Collection including 10 all-new Jelly Eye Colors. I purchased the Jelly Eye Color N in 08 Crystal Sky which is the same purple shadow that the model is wearing in Jill's summer campaign. The jelly shadow is very "jelly-like" and cool on the eyes. You can use it as a single eyeshadow or as a shadow base. Crystal Sky is quite pigmented so a little goes a long way and you can control the intensity of the jelly by increasing the amount of it you apply to your lid. The shadow also dries immediately so it is quite easy to build or layer upon it. The pure crystal powder in the eye color contains a lot of sparkle and Crystal Sky has both white and purple shimmer that will change the shade of the jelly depending on where you are. Under natural light, the shadow has a more purplish appearance somewhat similar to what you see on the model but inside, under a yellow light, the shadow has a deep, purplish-grey hue. The jelly has a rose scent but the fragrance has not irritated my eyes, at all. Crystal Sky was my first Jelly Eye Color purchase and I am so pleased that I would like to try out some of the other shades. With tax, a single Jelly Eye Color is 2,310 yen which is pretty standard for a department store brand cream shadow.

2 comments:

Melissa~ said...

I love the color!
and the crystal package looks so elegant.

En エヌ said...

Thank you for commenting.
Yes, it seems like Jill Stuart puts a lot of thought into their packaging.

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